Challenges

Hobbyvision heeft elke maand een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every month a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





woensdag 16 mei 2018

Merci Schuifkaart ( Live 13 mei )

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik jullie even bedanken voor het meedoen met de live workshop van dit 
merci schuifdoosje wat ik voor jullie bedacht had. Ik heb er al veel op Facebook, in diverse kleuren langs zien komen, heel erg leuk!!!

En zoals ik beloofd had, hier ook een beschrijving van het schuifdoosje met lekkers ;)



De bovenste foto is de bovenkant, hier heb ik een mal van Noor!Design op geplakt waarbij ik er
weer een roze ovaal op heb verwerkt.
Daarna de mooie orchideeën, die ik ook tijdens een live uitzending heb laten zien hoe je die kan maken. Daarvoor kan je even DIT filmpje bekijken. 


Oke, ik zal eerst even de benodigdheden vermelden:



Kraft of stevig cardstock :
1 deel van 12 x 29 cm
2 delen van 11,8 x 7,5
Designpapier:
2 delen van 11.3 hoog x 7 cm breed
1 deel van 11,5 hoog x 7,5 breed
2 delen van 1.2 hoog  x 11.5 breed
Strook plastic van b.v. een diepvrieszak of plastic draagtas
4 stukjes Merci chocolade
Eventueel een tab punch of een cirkelpons van ongeveer 3 cm’
Dubbelzijdig tape 6 en 9 mm
Ril/snij apparaat of liniaal mes potlood
Verder kan je eventueel nog klaarleggen: leuke tekst stempel niet groter dan 6.5 x 6.5 cm
Versiering naar eigen keuze



En dit is de beschrijving van het schuifdoosje: 


We beginnen met de grote strook van  12 x 29 cm en rillen deze op
 1 – 2.5 – 10.5 – 12 – 20 – 28 cm

Deze gaan we vouwen, we vouwen dan het eerste gedeelte naar binnen en de twee laatste rillijnen de andere kant op.

Vouw alles weer open en leg het voor je met de 1 en de 2,5 rillijnen naar links

Neem nu het strookje plastic van ongeveer 3 cm breed en vouw deze om het tweede vak van links dat 8cm breed is. Plak het vast met dubbelzijdig tape. 

NIET TE STRAK EN ALLEEN HET PLASTIC PLAKKEN DUS NIET OP HET PAPIER WANT HET PLASTIC MOET NOG KUNNEN SCHUIVEN.

Nu leg je dit deel even aan de kant en pakken we de twee kaartjes van 11,8 x 7,5 cm

Maak aan 1 bovenkant en aan 1 onderkant van de kaartjes een handvaatje, b,v, een cirkel of een label of een tab ponsje

Plak op deze kaartjes aan 1 kant designpapier van 11.5 x 7 cm

Plak nu op 1 kaartje de 4 merci, ik heb hiervoor een stukje dubbelzijdig tape gebruikt.
PLAK DE MERCI ONGEVEER 1 CM VANAF DE BOVENSTE KANT.

Het tweede kaartje kan je eventueel ook nog van een leuke tekst voorzien aan de voorkant waar het designpapier op zit. Hier geld dan weer, een beetje onderaan het kaartje.

Nu nemen we de eerst gemaakte strook erbij.
En leggen hem weer voor ons met de 1 2,5 rillijnen naar links.

We doen nu een stukje tape helemaal ONDERAAN het strookje plastic. Hiervoor heb ik de rode sticky tape gebruikt van ongeveer 1 cm

Haal het beschermlaagje van de tape er af en plak het kaartje MET MERCI precies in het midden op het strookje plastic en gelijk met de boven en onderkant van de kaart.

Nu plak je de linkerkant over de merci heen en onder het schuifkaartje waar de merci op geplakt is.

Nu draaien we het geheel even om en ligt de rillijn van 1 cm aan de linkerkant
Doe nu een strookje tape aan de BOVENKANT op de plastic strook
Plak hier het tweede kaartje op  MET DE GOEDE KANT NAAR BENEDEN!!!

Vouw nu het linkerdeel over dit tweede kaartje en plak hem vast

Nu beplakken we de voorkant en zijkanten van het geheel ,en kan je het naar wens versieren.
Je kan dus nu aan het “handvaatje” trekken en dan komt er 1 deel naar boven en 1 deel naar beneden uit het kaartje.





Ik wens jullie veel plezier met het maken er van, en als je er 1 gemaakt hebt, laat hem dan even zien in onze Facebookgroep:  CREATE IT WITH HOBBYVISION

Wil je het filmpje nog een keer bekijken van de live uitzending waarbij ik stap voor stap dit doosje maak, klik dan even op de volgende button:


En wist je dat er in de webshop een appart "kopje" is waar alles gesorteerd staat per live uitzending?
Kijk maar eens aan de linkerkant in de productengroep, daar vind je Facebook Live 2017 en Facebook Live 2018. Daar kan je ook alles vinden van en over de live filmpjes. 

Ik heb het weer met plezier voor jullie gemaakt en wie weet tot snel,



En dit zijn de producten die ik allemaal gebruikt heb:


Papicolor - Scrap - Recycled Kraft Cardstock - zwart  Hobby & Crafting Fun - Pricking & Stamping Mat A5  Leane Creatief - Flower foam sheets a4 White Leane Creatief - Lea bilitie® Multi die flower 012- Orchidee Noor! Design - Blauwe mal - Ovale mal sierlijk Scrappapier Prima Marketing - Amelia Rose - Write me Soon

7 opmerkingen:

Betha Horsmeier-Bouter zei

Geweldig is dit doosje en dank voor de beschreven uitleg! Werkt wat makkelijker dan steeds de video aanzetten. Ben van plan dit doosje te gaan maken als bedankje voor een paar mensen. Zet deze dan op facebook! Groetjes Betha

Angélique zei

Ik vind hem fantastisch en ga hem zeker proberen wanneer ik er de rust en tijd voor vind. Dankjewel voor zowel de liveworkshop als nu ook deze beschrijving.

De Hobbyzolder zei

Prachtig doosje, goed uitgelegd in de beschrijving. Voor mij nu Merci halen en de versiering erop maken en dan heb ik er ook een klaar. Ben bang dat er nog meer zullen volgen😉
Gr. Cecile

Unknown zei

Geweldig, ik kan het alleen pas laten zien nadat ik het kado gegeven heb. Erg leuk om te maken.

yanmaneee zei

golden goose
hermes belt
kate spade handbags
yeezy boost
mbt shoes
curry shoes
nike foamposite
stephen curry shoes
jordan shoes
coach outlet

ariadnetravel.com zei

Excellent read, I just passed this onto a colleague who was doing a little research on that. And he just bought me lunch because I found it for him smile Therefore let me rephrase that: Thanks for lunch! ariadnetravel.com

casaparadiso zei

I am not rattling good with English but I line up this rattling easygoing to translate.    casaparadiso